Ing. Petr Felkel, Ph.D.

  • Profil
  • Výuka
  • Závěrečné práce

Závěrečné práce

Bakalářské práce

Testování užitečnosti nástroje pro výuku transformací

Autor
Vít Zadina
Rok
2019
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Petr Felkel, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Jan Schmidt, Ph.D.
Anotace
Transformace jsou v počítačové grafice velmi důležité, proto vznikl program I3T pro jejich výuku. Bohužel program má zastaralou grafiku a špatné ovládání - uživatel se v něm nedokáže bez návodu orientovat. Proto jsem analyzoval uživatelské rozhraní a funkce nástroje I3T. Na základě analýzy jsem postupně vytvořil nové návrhy uživatelského rozhraní a nových funkcí programu (tutoriál, rozložení programu na více oken, okno pro přiblížení matice, ...). V programu Axure vznikl prototyp, který tyto návrhy spojil. Prototyp byl postupně testován pomocí pluralistického testování, kognitivního průchodu, heuristické analýzy a uživatelského testování. Na základě výsledků testů byly provedeny úpravy prototypu a vylepšeny navrhované funkce. Součástí práce je dotazník zabývající se nejčastěji používanými klávesovými zkratkami v 3D programech. Na základě analýzy dotazníku byly navrženy, i pro program I3T, nové klávesové zkratky. Výsledkem této práce je otestovaný prototyp (webová stránka) uživatelského prostředí pro program na výuku transformací I3T, který odstranil 90 % nedostatků kritizovaných v současné verzi programu I3T, ale i v podobných aplikacích. Popis nových nebo změněných funkcí a hlavně prototyp je podkladem pro reimplementaci programu I3T, která na jeho základě probíhá. Pro většinu dotazovaných lidí je nové uživatelské prostředí na první pohled intuitivnější a graficky lepší.

Prohlížeč scény v aplikaci I3T

Autor
Dan Rakušan
Rok
2023
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Petr Felkel, Ph.D.
Oponenti
Ing. Radek Richtr, Ph.D.
Anotace
Práce rozšiřuje aplikaci na výuku grafických transformací I3T o nový 3D prohlížeč scény. Ten zobrazuje efekty transformačních matic, jež uživatel může flexibilním editorem matic interaktivně upravovat. Výsledný prohlížeč scény byl úspěšně integrován do stávající aplikace, byl rozšířen o známé funkce z ostatních 3D programů a obohacen možnostmi interakce s transformacemi přímo ve 3D scéně. Nové řešení bylo podrobeno uživatelskému testování použitelnosti a byla ověřena jeho schopnost nahradit zastaralejší verzi aplikace pro výuku transformací v předmětu Programování grafiky na ČVUT.