Ing. David Bernhauer, Ph.D.

Závěrečné práce

Bakalářské práce

Systém pro evidenci projektových aktivit

Autor
Martin Ouředník
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. David Bernhauer
Oponenti
Ing. Filip Glazar
Anotace
Tato práce se zaměřuje na systém pro evidenci projektových aktivit ve firmě za využití mikroslužeb. Popisuje v čem má být GraphQL náhradou architektury REST a porovnává jejich výhody. Dále rozebírá vlastnosti a použité technologie již existujících řešení systémů pro monitoring firemních aktivit. Součástí práce je, vzhledem k citlivé povaze dat a nařízení GDPR, rešerše a řešení zabezpečení. Cílem je prototyp systému pro evidenci projektových aktivit, obsahující služby pro evidenci uživatelů, práce na projektech a docházky. Na základě požadavků a konzultací bylo pro řešení tohoto systému použito PHP frameworku Lumen.

Platforma pro soutěže AI agentů

Autor
Ondřej Vaniš
Rok
2019
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. David Bernhauer
Oponenti
Ing. Roman Jelínek
Anotace
Tato práce se zabývá návrhem a vytvořením platformy pro soutěžení AI agentů v tahových strategických hrách. Pro řešení byla zvolena klient--server architektura. Kód AI agenta běží na straně klienta a připojuje se k hernímu serveru přes síť. Průběh hry je řízen skrze události posílané prostřednictvím protokolu WebSocket. Herní server běží v runtime prostředí Node.js. Na hře Othello byla otestována funkčnost platformy a bylo ukázáno, že Node.js je dostačující řešení pro obsluhu až 180 současně připojených dvojic agentů. Byla demonstrována lineární závislost celkové doby běhu v závislosti na počtu souběžných spojení pro hry s konstantní časovou složitostí na zpracování jednoho tahu. Bylo předvedeno, že implementované řešení je postačující pro pořádání jednoduchých tahových her.

Aplikace Expiry

Autor
Jan Kousalík
Rok
2023
Typ
Bakalářská práce
Oponenti
Ing. Filip Glazar
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací prototypu webové aplikace Expiry - aplikace specializované na digitální uschovávání dokumentů, připomínání expirace položek a končící záruky spotřebního zboží. K implementaci prototypu byl zvolen jazyk PHP, framework Symfony a technologie Hotwire, která je mimo jiné detailně popsána v teoretické části této práce. Před návrhem prototypu byla provedena analýza potřeb potenciálních uživatelů této aplikace a rešerše již hotových aplikací, které se specializují na řešení stejných problémů. Výsledný prototyp byl nasazen na vzdálený server a podroben uživatelskému testování.

Glosář

Autor
Olivie Abigail Franklová
Rok
2022
Typ
Bakalářská práce
Oponenti
Ing. Vojtěch Vančura
Anotace
Práce se zaměřuje na návrh a implementaci softwaru pro udržování a sdílení informací a znalostí. Literární rešerše se věnuje analýze podobných aplikací a dále popisuje rozdíly mezi GraphQL, SOAP a REST. V práci byl vytvořen návrh a aplikace, která pomůže shromažďovat, provazovat a uchovávat znalosti. Aplikace poskytuje API a webové rozhraní, přes které lze manipulovat s glosářem. Implementované řešení podporuje vytváření záznamů a vyhledávání v nich a případně v celém textu. Na práci lze navázat vytvořením přídavných aplikací, využívajících tento software; například rozšíření, které vyznačuje klíčová slova v textu a k nim zobrazuje jejich významy. Toto rozšíření bylo implementováno jako funkce, která může být vložena do webové stránky.

Generátor dungeonů

Autor
Illia Brylov
Rok
2022
Typ
Bakalářská práce
Oponenti
Ing. Radek Richtr, Ph.D.
Anotace
Techniky procedurálního generování jsou hojně používané v herním průmyslu. Nejvíc se tyto techniky zužitkují při vytváření map. Tato práce uvádí čtenáře do problematiky procedurálního generování map ve videohrách a popisuje relativně nový algoritmus Wave Function Collapse, který takové generováni implementuje. Autorem je pak vytvořen plugin pro generování map dungeonů v 3D modelovacím softwaru Blender. Plugin je založen na výše zmíněném algoritmu WFC. Výstupy generování jsou následně otestované na podobnost očekávaným výsledkům a na soulad s principy fungování algoritmu WFC.

Statistiky fotbalových rozhodčích

Autor
Josef Šupka
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. David Bernhauer
Anotace
Tato práce se zaměřuje na kompletní přestavbu projektu Rozhodčí PFS, což je webový portál poskytující návštěvníkům statistiky o fotbalových rozhodčích a delegátech působících v pražských soutěžích. Práce nejprve představuje analýzu celé problematiky a následně návrh řešení, které je poté implementováno a otestováno. Výstupem je webová aplikace vyvinutá pomocí jazyka PHP a frameworku Symfony, která kompletně řeší jak správu statistik, tak i jejich prezentaci koncovým uživatelům. Systém je snadno rozšiřitelný o další statistiky či ligové úrovně. Počítá se i s jeho snadným přenesením do jiných krajů. Výsledek práce je přínosný jak pro správce projektu, kterému se výrazně zjednoduší jeho správa, tak i pro samotné návštěvníky portálu, kteří získají podrobnější a častěji aktualizované statistiky.

RTS hra s dynamickým terénom

Autor
Emil Poľák
Rok
2023
Typ
Bakalářská práce
Anotace
Cieľom práce bolo navrhnúť videohru obsahujúcu prvky realtime strategických hier, modifikáciu terénu a prvky logistiky. V práci sa nachádza popis možnej podoby finálnej realtime strategickej hry, ktorá obsahuje prvky logistiky a modifikácie terénu. Na základe tohto popisu bol navrhnutý a implementovaný prototyp danej hry. Testovanie prototypu ukázalo, že koncept realtime strategickej hry, s kombináciou premenlivého terénu jej herného sveta, je po stránke hrateľnosti funkčný a prvky logistiky zvyšné systémy zmysluplne dopĺňajú. Rešerš ukázala, že videohra s podobným konceptom, aký má navrhovaná hra, nemusí existovať. Vďaka tomu môže byť navrhovaná hra unikátna medzi ostatnými realtime strategickými hrami. Samotný prototyp bude ďalej slúžiť ako základ pre ďalšie rozšírenie hry o nové herné prvky.

Prototyp pro RPG hru

Autor
Sergei Abmanzin
Rok
2023
Typ
Bakalářská práce
Oponenti
Ing. Jan Matoušek
Anotace
Cílem bakalářské práce je hlavně implementace prototypu počítačové hry na hrdiny. Základní principy hry jsou popsány v dokumentu. Sekce obsahují také srovnání existujících řešení, jako je Zaklínač 3: Divoký hon, Divinity: Original Sin II a Fallout 4. Důležitým prvkem práce je porovnání softwaru pro vytváření her. Sekce obsahují srovnání herních enginů jako Unity, Unreal Engine a CryEngine. Práce se týká vytvoření systému dialogů. Výsledkem práce je funkční prototyp hry na hrdiny vytvořené pomocí Unreal Engine a pomocí programovacího jazyka C++. Výsledná hra je k dispozici jako spustitelný balíček pro platformu Windows.

Dvojjazyčné vyhledávání v dokumentech

Autor
Lukáš Rynt
Rok
2022
Typ
Bakalářská práce
Oponenti
prof. Dr. Ing. Petr Kroha, CSc.
Anotace
Tato práce se zabývá výzkumem modelů získávání informací, nejmodernějších technik vnoření slov (word embedding) a jejich možným využitím pro vícejazyčné vyhledávání. Moderní přístupy k vícejazyčnému vyhledávání, které staví na word embedding technikách, většinou pracují s~urči\-tou transformací, která převádí reprezentace slov z jednoho jazyka do druhého. Cílem této práce je zkoumat model, který s touto transformací nepracuje a namísto toho rovnou získává závislosti mezi překlady. Nad tímto modelem by pak měl být vystavěn prototyp webového vyhledávače. Práce v tomto dostála všem očekáváním a výsledný model byl schopný reprezentovat dvojjazyčné překlady napřímo bez použití jakékoliv transformace. Toho bylo dosaženo s využitím paralelně přeložených dokumentů Evropské Unie, které byly pro oba jazyky spojeny na úrovni odstavců. Prototyp vyhledávače poté fungoval na základě naučených reprezentací jednotlivých slov, vyvozených z tohoto modelu.

Aplikace WhereIS

Autor
Tomáš Heger
Rok
2022
Typ
Bakalářská práce
Oponenti
Ing. Oldřich Malec
Anotace
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a tvorbou webového vyhledávacího a informačního systému s názvem WhereIS, který má za cíl zjednodušit studentům FIT ČVUT vyhledávání informací o předmětech, učitelích a místnostech a umožnit studentům vyhledávat volné místnosti k učení. Návrh a implementace samotného prototypu jsou cíleny na tři základní části, a to získání dat ze zdrojů, vyhledávání nad daty (agregaci výsledků) a jednoduchou rozšiřitelnost aplikace. V rámci praktické implementační části je vytvořen a otestován prototyp takového vyhledávacího a informačního systému, který splňuje požadavky na agregaci výsledků a snadné rozšiřitelnosti.

Diplomové práce

Simulátor karetní hry Hearthstone Battlegrounds

Autor
Dávid Ruják
Rok
2024
Typ
Diplomová práce
Oponenti
Ing. Petr Pauš, Ph.D.
Anotace
Táto práca je zameraná na implementovanie simulácie populárnej hry zo žánru autobatlers - Hearthstone Battlegrounds. Na začiatku sú stručne vysvetlené základné pojmy kartových hier, s dôrazom na Hearthstone a Hearthstone Battlegrounds. Ďalej nasleduje vysvetlenie herných mechaník, pravidiel a priebehu hry. V ďalšej časti prebehne prebehne návrh a implementácia v jazyku C++ s použitím Cythonu. V poslednej časti prebehne testovanie výkonnosti.

MakeAPI

Autor
Ondřej Vaniš
Rok
2024
Typ
Diplomová práce
Oponenti
Ing. Martin Kolárik
Anotace
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci prototypu webové aplikace MakeAPI, která umožňuje uživatelům transformovat statické HTML webové stránky do JSON dokumentu. Transformovaná data zpřístupňuje skrze API endpoint. Aplikace je implementována v jazyce TypeScript s použitím frameworku Next.js. Výsledkem je funkční prototyp, který byl lokálně nasazen a manuálně i automatizovaně otestován. Byla ověřena jeho základní funkčnost. Součástí výsledku jsou popsané i další možnosti a náměty na další rozšíření aplikace.