BI-PGR – Počítačová grafika

Cíl předmětu

Studenti budou umět naprogramovat jednoduchou interaktivní 3D grafickou aplikaci (např. hru, vizualizaci,...). Naučí se navrhnout a vytvořit si prostorovou scénu, přidat textury imitující geometrické detaily a materiály (např. povrch stěny, dřevo, oblohu) a nastavit osvětlení. Zároveň se naučí základním pojmům a principům používaným v počítačové grafice, jako jsou např. zobrazovací řetězec (postup zobrazování scény), geometrické transformace, osvětlovací model, ... Získají tedy znalosti, které usnadní orientaci v oblasti počítačové grafiky a stanou se slušnými základy nezbytnými pro profesionální růst, například při programování grafických karet (GPU) a animací.

Program přednášek

  1. Grafická rozhraní a jejich standardizace, knihovna OpenGL, Grafické elementy.
  2. Grafické elementy a jejich atributy, knihovna GLUT.
  3. Euklidovský prostor, souřadnicové systémy, transformace.
  4. Transformace (dokončení). Struktura scény.
  5. Barva a světlo.
  6. Textury.
  7. Vstupní operace.
  8. Zobrazovací řetězec a videopaměť, operace s fragmenty.
  9. Míchání obrazů, průhlednost, antialiasing a efekt mlhy.
  10. Křivky a plochy.
  11. Geometrické modelování.
  12. Zobrazování a osvětlování. Vizualizace dat.

Program cvičení

  1. Úvod, semestrální práce, překlad úloh, ukázky hotových prací.
  2. Knihovna GLUT. Výběr zadání samostatné úlohy.
  3. Grafické elementy OpenGL (řešení úloh za body).
  4. Transformace v OpenGL (řešení úloh za body).
  5. Řešení samostatné úlohy - konzultace.
  6. Řešení samostatné úlohy (1.kontrola - části 1 a 2 - model a transformace).
  7. Stínování, světla a materiály (řešení úloh za body).
  8. Řešení samostatné úlohy.
  9. Řešení samostatné úlohy (2.kontrola - část 3 – osvětlení).
  10. Textury (řešení úloh za body).
  11. Řešení samostatné úlohy nebo odevzdání částí 1-5 v předstihu.
  12. Odevzdání semestrálních prací (části 1 až 5).
  13. Zápočet + volba nejlepších prací.



Poslední změna: 22.4.2009, 21:20