Bakalářské práce
Propojení chytré televize s chytrým telefonem
Autor
Lukáš Hromadník
Rok
2016
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Dominik Veselý
Oponenti
Ing. Viktor Černý
Katedra
Anotace
Cílem práce je prozkoumání možností propojení chytré televize Apple TV a chytrého telefonu. Dalším cílem aplikace je implementace prototypu, který bude jednu vybranou technologii z průzkumu implementovat. Prototyp aplikace využívá nízkoúrovňové knihovny pro práci se sítí, pomocí které vytváří spojení a komunikuje s ostatními zařízeními. Výsledek práce slouží jako výchozí bod vývoje budoucích aplikací využívajících propojení chytrého telefonu a Apple TV. V příloze lze najít datové médium se zdrojovými kódy.
Mobilní scanner dokumentů
Autor
Adam Gelatka
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Dominik Veselý
Oponenti
Ing. Vojtěch Jirkovský
Katedra
Anotace
Práce zkoumá problematiku skenování dokumentů pomocí fotoaparátu mobil-ního telefonu a navrhuje prototyp aplikace na skenování dokumentů. Zároveňvyužívá různorodé metody zpracování obrazu v kontextu detekce prvků v ob-raze a jejich následné postprodukce. U nalezených metod je zhodnocena vhod-nost pro dané použití a dopad jednotlivých parametrů na efektivitu skenování.Vhodné řešení problematiky je demonstrováno na iOS aplikaci s podporouvzdáleného serveru.
Diplomové práce
Hra pro mobilní zařízení s rozšířenou realitou a podporou hry více hráčů
Autor
Jakub Baierl
Rok
2016
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Dominik Veselý
Oponenti
Ing. Martin Kačer, Ph.D.
Katedra
Anotace
Tato práce si klade za cíl provést důkladnou analýzu prostředí a technologií pro vytvoření mobilní aplikace s podporou hry více hráčů, využívající rozšířenou realitu. Dále tato práce bude obsahovat návrh a samotnou realizaci této aplikace a také webového serveru s REST API, pro ukládání všech informací a statistik o hrách a uživatelích. Práce má také za cíl analyzovat a navrhnout jednoduchý responsivní web, který bude využívat nejnovější technologie jako například nástroje Gulp, Grunt, Bower, NPM či ReactJS, kteté budou také podrobeny analýze.
Serializační řešení pro moderní API v jazyce Swift
Autor
Jakub Vlasák
Rok
2016
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Dominik Veselý
Oponenti
Mgr. Ondřej Dvořák
Katedra
Anotace
Diplomová práce se zabývá serializačními a deserializačními technikami pro moderní webové API ve formátu JSON do modelových tříd v jazyce Swift určených k perzistenci. Představuje moderní programovací jazyk Swift a JSON formát. Analyzuje zhotovená řešení a popisuje jejich výhody a nevýhody. Následně navrhuje řešení zhotovená na základě předchozí analýzy a představuje možnosti testování daných řešení.
Moderní testování iOS aplikací
Autor
Marek Měchura
Rok
2016
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Dominik Veselý
Oponenti
Ing. Josef Pavlíček, Ph.D.
Katedra
Anotace
Tato prace se zameruje na testovani v iOS. Konkretne se zameruje na integracni testovani. Prace obsahuje analyzu a porovnani dostupnych testovacich nastroju pro UI testovani na iOS. Duraz je kladen hlavne na nativni testovaci nastroje a nastroje zalozene na bazi Selenia. K temto nastrojum byly take implementovany sady testu a to pro nativni i hybridni aplikace. Dalsi cast prace resi problematiku mockovani pri testovani na iOS. Posledni cast prace resi implementovany pomocny nastroj pro testovani konkretnich obrazovek aplikace.
Letecké záznamy pro iOS pomocí moderních architektur a FRP
Autor
Martin Žid
Rok
2018
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Dominik Veselý
Oponenti
Ing. Pavel Žikovský, Ph.D.
Katedra
Anotace
Tato práce realizuje iOS aplikaci pro evidenci letů. V první části jsou popsány různé možnosti architektur a uložení dat při tvorbě iOS aplikací společně s charakteristikou funkcionálně reaktivního programování.
V další části jsou analyzovány obdobné aplikace a předpisy pro piloty České republiky, podle nichž probíhá návrh funkcionality vytvářené aplikace. Podle návrhu je následně zvolena vhodná architektura a frameworky a je navrženo uživatelské rozhraní v podobě wireframů, které slouží jako podklad pro samotnou implementaci aplikace.
Aplikace je implementována s použitím zvolené architektury a pomocí principů FRP. V průběhu implementace aplikace jsou realizovány jednotkové testy a na konci jsou provedeny uživatelské testy. Na základě výsledků testů je aplikace upravena do finální podoby.
V poslední části práce popisuji výhody a nevýhody, které přinesly postupy FRP. Také hodnotím časovou a implementační náročnost oproti standardním postupům a architektuře MVC.
V práci jsem vytvořil funkční iOS aplikaci s využitím moderní architektury a principů FRP. Aplikace bude sloužit pilotům České republiky pro elektronickou evidenci letů a bude jim také ulehčovat administrativu s evidencí spojenou.
V příloze této diplomové práce je možné nalézt všechny zdrojové kódy jak aplikace, tak i testů společně s dokumentací, vytvořenými wireframy a záznamy z uživatelského testování.
Vývoj mobilních aplikací pomocí technologie Kotlin Multiplatform
Autor
Matouš Dlabal
Rok
2023
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Dominik Veselý
Oponenti
Ing. Jiří Daněček
Katedra
Anotace
Tato práce se zaměřuje na novou technologii Kotlin Multiplatform a její unikátní přístup k vývoji multiplatformních mobilních aplikací v porovnání s frameworky Flutter a React Native.
Práce porovnává výhody a nedostatky jednotlivých přístupů a hlouběji popisuje fungování této technologie, která obohacuje nativní vývoj o možnost sdílení části kódu mezi více platformami.
Existujícím multiplatformním frameworkům se tak svým novým přístupem nesnaží konkurovat, spíše je doplňuje.
Pro test a demonstraci využití této technologie byl vytvořen prototyp -- mobilní aplikace pro systém Android.
Významnou část aplikace však tvoří sdílený kód, který by bylo možné použít při implementaci iOS aplikace, což bylo úspěšně vyzkoušeno.