Bakalářské práce
iOS aplikace k ovládání 3D tiskáren
Autor
Josef Doležal
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Martin Půlpitel
Katedra
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vytvořením mobilní aplikace pro ovládání 3D tis- kárny. Cílem projektu je naprogramování aplikace, která uživatelům zjedno- duší ovládání 3D tiskárny z mobilních zařízení s operačním systémem iOS. Důležitou součástí řešení je možnost přidání síťové tiskárny s minimální kon- figurací. Z důvodu možnosti rozšíření funkcionalit v budoucnu jsou zdrojové kódy volně dostupné.
Hromadná správa aplikací ovládajících 3D tiskárny
Autor
Jiří Makarius
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Marek Skotnica
Katedra
Anotace
Cílem této bakalárské práce je vytvorit webovou aplikaci pro ovládání více
3D tiskáren používajících OctoPrint. Zvolené rešení je server napsaný v jazyce
Python ve webovém frameworku Flask a uživatelské rozhraní napsané ve
frameworku AngularJS. Výsledkem je aplikace, která propojuje prihlášené uživatele
a tiskárny s možností omezení prístupu administrátory. Soucástí práce
je automatická detekce instancí OctoPrint v lokální síti pomocí mDNS. V práci je vysvetleno, proc je použité REST API nevhodné pro monitorování
tiskáren.
Zapisovač USB flash pamětí
Autor
David Labský
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Miroslav Skrbek, Ph.D.
Katedra
Anotace
In this thesis, a device called Fedorator, capable of writing the Fedora operating system to USB flash drives, is brought from thought to a prototype. Detailed analysis over the hardware is performed, including an overview of the USB protocol.
Webový katalog LEGO dílů pro 3D tisk
Autor
David Hübner
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
RNDr. Jakub Klímek, Ph.D.
Katedra
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu a implementaci webového katalogu LEGO dílů a stavebnic pro 3D tisk. Rešeršní část práce nejprve představuje knihovnu LDraw poskytující 3D modely dílů LEGO. Dále jsou představeny možné zdroje dat o stavebnicích LEGO. Na základě těchto poznatků je následně navrhnuta a implementována aplikace samotného webového katalogu.
Webová aplikace pro sestavovaní jídelníčku
Autor
Bogdan Bodnar
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Pavel Štěpán
Katedra
Anotace
Práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace, která umožní usnadnit sestavování přídělu potravin pro lidi tak, aby dostávali potřebné denní dávky důležitých živin. Na základě funkčních a nefunkčních požadavků na systém je navržena aplikace. V práci jsou diskutovány možnosti řešení problémů, které byly při návrhů a realizací odhaleny. Výsledkem implementační části práce je webový systém umožňující sestavovat příděl potravin dle živin potřebných uživatelům.
Rovinový řez trojúhelníkovou sítí
Autor
Michael Očenášek
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Karel Klouda, Ph.D.
Katedra
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci knihovny, která umožňuje provést rovinný řez 3D modelem. K práci s těmito modely využívá jejich reprezentaci v nástroji ADMesh. Dalším cílem této práce je rozšířit o tuto funkci program ADMeshGUI. Zabývá se také mnohými problémy spojenými s prací s trojúhelníkovou sítí a algoritmy, které jsou s rovinným řezem spojeny. Knihovna a testy jsou napsány v programovacím jazyce C++.
Efektivní a bezpečné generování dokumentů z více podobných, nedůvěryhodných zdrojů
Autor
Mikuláš Poul
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Marek Suchánek
Katedra
Anotace
Dříve mohli upravovat obsah projektu pro vzdělávací materiály Nauč se Python! jen důvěryhodní správci. Cílem této práce bylo umožnit vykreslovat některý obsah z forků hlavního gitového repozitáře, nicméně ale bezpečně a efektivně. Toho bylo dosáhnuto implementací nástroje, který dokáže spustit kód v Pythonu pod nastavitelnou úrovní izolace a uchovávat výsledky dluhodobě v mezipaměti. Tento nástroj byl následně integrován do projektu Nauč se Python!, kde vykresluje části obsahu v izolovaném prostředí, buď v Docker kontejnerech nebo na virtuálním stroji pomocí Vagrantu. Integrace také umožňuje sdílení částí obsahu napříč repozitáři.
OAuth 2 autorizace pro aplikaci OctoPrint
Autor
Jiří Hanuš
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Jakub Průša
Katedra
Anotace
Cílem mé práce je navrhnout a naimplementovat plugin pro rozšíření aplikace OctoPrint. Díky němu se budou moci uživatelé přihlásit do uživatelského rozhraní pomocí serveru třetí strany využitím autorizačního protokolu OAuth 2.0. Aplikace OctoPrint se například používá na ovládání 3D tiskáren při výuce předmětu BI-3DT na Fakultě informačních technologií ČVUT v Praze.
V první části jsou zpracované možnosti vytváření pluginů do aplikace OctoPrint, dále je popsaná vnitřní struktura OctoPrintu. Následně je provedena rešerše autorizačního protokolu OAuth 2.0 a na základě těchto informací je vytvořen návrh samotného pluginu. Implementace je provedena pomocí autentizačních knihoven jazyka Python.
Dále je popsána samotná implementace softwaru, která je otestována, jak samostatně pomocí použití naprogramovaných testů, tak na Raspberry Pi ve 3D laboratoři na FIT ČVUT v Praze. Je také popsána konfigurace pluginu pro vlastní využití.
Výsledný plugin umožňuje přihlášení přes autentizaci OAuth 2.0 do aplikace OctoPrint. Toto rozšíření ulehčí výuku předmětu BI-3DT na FIT ČVUT v Praze. Dále je plugin dostupný i celé komunitě 3D tiskařů pro další možné úpravy či rozšíření.
Studie proveditelnosti vylepšení řešení jazykové lokalizace webových aplikací v Pythonu
Autor
Petr Kučera
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Marek Suchánek
Katedra
Anotace
V práci je provedena studie proveditelnosti vylepšení lokalizačních řešení v jazyce Python. Práce se nejprve zabývá seznámením čtenáře s nutnými pojmy v problematice studie proveditelnosti a softwarové lokalizace v jazyce Python. Následně je provedena důkladná analýza existujících řešení lokalizace v jazyce Python. Z výstupu této analýzy je určeno, jaké řešení je nejlepší. Po vybrání nejlepšího řešení je zhodnoceno, zda je toto řešení dostačující a je rozhodnuto, jaká významná funkcionalita mu chybí. V následující části je předložen návrh implementace, který slouží jako nastínění finální podoby přidaných funkcionalit a případně jako dokumentace pro budoucí design a implementaci. Přidání funkcionality do řešení je strategicky, ekonomicky a právně analyzováno. Ve výsledku práce poskytuje všestrannou analýzu potřebnou pro doložení, že je vylepšení lokalizačních řešení v jazyce Python proveditelné.
Diplomové práce
Webová aplikace pro směnu peněz mezi lidmi
Autor
Marek Hanáček
Rok
2017
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Jiří Novák, Ph.D.
Katedra
Anotace
Tato práce je věnována analýze, návrhu a implementaci webové aplikace, a s tím spojeného webového API, která lidem umožní zadávat nabídky, respektive poptávky, na osobní směnu určitého obnosu peněz z jedné měny do druhé a na takové směně se případně s protějškem domluvit. Na základě analýzy podobných webových služeb jsou definovány požadavky na aplikaci. Na základě analýzy a požadavků bylo navrženo uživatelského rozhraní. Práce je dále věnována návrhu aplikace z implementačního hlediska a následně implementována ve frameworku Django v programovacím jazyce Python. Na závěr byla aplikace otestována s uživateli.
Python GUI: Tkinter API pro Qt
Autor
Matěj Schuh
Rok
2021
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Hrončok
Oponenti
Ing. Jan Blizničenko
Katedra
Anotace
Tato Diplomová práce je zaměřena na tvorbu grafického
uživatelského rozhraní v jazyce Python. Grafické rozhraní využívají
grafických možností počítačů a dalších zařízeních
pro zjednodušení komunikace
mezi počítačem a uživatelem, díky čemuž může být
počítač ovládán i méně zkušeným uživatelem.
Teoretická část práce je věnována vlastnímu
grafickému rozhraní a jeho komponentům,
s důrazem na možnosti implementace grafického rozhraní
v programovacím jazyku Python, pomocí knihovny
Tkinter, využívající Tk komponenty, nebo balíčky PyQt a PySide,
využívajících komponenty z frameworku Qt.
Cílem praktické části je analýza a návrh řešení,
které by umožnilo aplikacím používajícím knihovnu
Tkinter využívat k vykreslení grafického rozhraní
komponenty z frameworku Qt. K navrženému řešení
je implementován prototyp, na kterém je zhodnocena
úspěšnost návrhu.
Práce poskytuje přehled o možnostech grafického
uživatelského rozhraní, jeho stavebních prvcích
a o jeho možnostech implementace v Pythonu.
Práce může být přínosná nejen pro ty, kteří se chtěji
dozvědět více o vnitřních funkcích a závislostech
Tkinteru, PyQt a PySide, ale rovněž těm, kterým nevyhovují
k tvoření rozhraní Tk komponenty, ale chtějí
zachovat možnosti programování pomocí Tkinteru.