Aktuální informace FIT ke koronaviru najdete zde.

Inovativní hackathon UniHack přinesl nápady na zlepšení vzdělávání

Mezinárodní inovační hackathon UniHack se konal za účelem zlepšit vzdělávání a školství, které je v důsledku pandemie předmětem mnoha odborných diskuzí. Do inovátorské soutěže, o které se píše v časopise Buď FIT, se přihlásilo přes 200 účastníků, kteří si mohli vybrat kteroukoli z nabízených oblastí a v rámci ní vymyslet svůj projekt. Jedním takovým projektem se pochlubil i tým studentů a učitelů z FIT ČVUT.

Studenti a akademici spojili své síly s odborníky, aby pomohli vylepšit vzdělávací systém. Cílem akce bylo vymyslet inovace, které pomohou studentům a univerzitám lépe hodnotit a využít znalosti a zkušenosti absolventů, vylepšit propojování studentů s praxí a navazovat dlouhodobé spolupráce. 

UniHack byl rozdělen na tři kategorie, z nichž každá měla svého vítěze. Ze všech projektů uveďme například projekt využívající umělou inteligenci, který vytvoří personalizované modely založené na psychologických testech. Student tak snáze najde uplatnění na trhu práce, protože bude lépe znát svůj potenciál a možnosti. Porota navíc ocenila tým složený ze studentů a vyučujících z FIT. Ti se do soutěže přihlásili, protože chtěli rozšířit povědomí o svém projektu Politeia 21

„UniHack pro nás představoval především příležitost setkat se se zajímavými lidmi a seznámit se s jejich nápady, stejně jako možnost představit naši vizi lidem z různých částí světa,“ říká Mgr. Tomáš Houdek, Ph.D., jeden z autorů projektu Politea 21.

Projekt si klade za cíl představit historii filozofických dějin, konkrétně Platónovu představu ideálního státu, pomocí moderních virtuálních technologií 21. století.

Platforma soutěže UniHack