Š. Pechman představil bod a předal slovo předsedovi. V. Miškovský navrhovaná témata rozdělil na nová, která nejprve proberou v rámci Vedení, resp. Grémia fakulty, a stará, které by rádi probrali na zasedání. Také poděkoval za přítomnost vedoucího ICT oddělení, aby mohl otázky senátorů zodpovědět.
Stav serverovny FIT – V současné chvíli stále řešíme s FSv změnu projektu pro Stavební úřad, po získání potvrzení bude předáno na Stavební úřad pro získání stavebního povolení. Snahy jsou zahájit rekonstrukci co nejdříve. V plánu je práci paralelizovat (např. zadat výběrové řízení během čekání na stavební povolení). Také probíhá komunikace s požárníky. Plánem je provedení rekonstrukce v tomto kalendářním roce. A. Havliček se dotázal na přesunutí serverů na FEL, délku a podmínky využívání těchto prostor. Děkan reagoval, že není problém s využíváním prostor na FELu, řeší se pouze platba za energie.
V. Miškovský se dotázal na problémy s přihlašováním v učebnách. M. Vaňko zmínil, že tento problém řeší s dodavatelem technologií, z diagnóz se jeví jako pravděpodobný problém kabeláž v Nové budově.
V průběhu diskuze opustil zasedání L. Bařinka.
Zveřejňování ticketů na HelpDesku – O. Suchý zmínil diskuzi o této problematice v posledních dvou letech s tím, že M. Vaňko navrhl řešení prostřednictvím vytvoření skupin v rámci Jira. M. Vaňko zmínil, že ze statistiky vyplývá, že velké množství žádostí na HelpDesk stále přichází mailem. Z. Muzikář doplnil, že je snazší vytvořit nové issue než kontrolovat seznam aktuálních a hledat zmíněný problém. Š. Pechman doplnil názory ze sociálních sítí, že by to pomohlo udržení aktuálnosti relevantních informací. Na prosbu O. Suchého o názor děkan reagoval, že mu to přijde jako dobrý nápad a vezme toto téma na Vedení fakulty pro další diskuzi. M. Vaňko na závěr zmínil, že by to mohlo být implementačně proveditelné, jedná se však i o procesní změnu.
Zvažované rušení Google účtů – M. Vaňko zmínil legislativu ze strany rektorátu, podle které služby Google nesplňují některé parametry pro ukládání některých typů dokumentů. Rušení těchto služeb se v nejbližší době nechystá, i když nejsou podporovány. Záleží také na vyjádření ze strany rektorátu. Podporovaná technologie je Microsoft, Google fakulta provozuje v základním režimu (např. maily nejsou povolené). Současná rektorátní směrnice ohledně kyberbezpečnosti je velice obsáhlá a stále se ještě doplňuje a upravuje. Dále proběhla diskuze o úložištích a případném ponechání Google identity pro přihlašování do externích produktů pro studium i v případě rušení služeb Google. Taková možnost však závisí na přesné podobě budoucích směrnic z rektorátu, které může fakulta ovlivnit jen omezeně.
Zveřejňování závěrečných prací na DSpace – Původní zadání pro portál projects.fit bylo pouze možnost odevzdávat závěrečné práce elektronicky (včetně příloh), převod na DSpace nebyl kompletně řešen. Probíhala komunikace s VIC ohledně využívání KOSu a jeho omezeních. Dle M. Vaňka by to mělo být možné, prozatím jsou práce ukládány na fakultě. V následujících týdnech je v plánu zahájení velké revize portálu projects.fit i z hlediska procesů, bude nutné zakomponovat legislativu. V rámci revize bude probíhat spolupráce i se členy kateder. Dále proběhla diskuze o využívání vhodných úložišť pro případné nahrávání příloh závěrečných prací a možnosti kontroly použitého úložiště při nahrávání práce. Jako relativně vhodná varianta se jeví fakultní Gitlab, použití OneDrive je spíše nevhodné. Š. Pechman upozornil, že některé práce obsahují odkazy do úložišť, která již nejsou dostupná.
Další body pro diskuzi již nebyly, proto Š. Pechman poděkoval vedoucímu ICT oddělení za odpovědi a přešel k dalšímu bodu schváleného programu.