Ing. Miroslav Balík, Ph.D.

Závěrečné práce

Bakalářské práce

Aplikace pro správu osobních financí

Autor
Vojtěch Stuchlík
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Zdeněk Rybola, Ph.D.
Anotace
Práce se zaměřuje na návrh a implementaci webové aplikace, která uživatelům umožňuje spravovat své příjmy a výdaje. Práce ukazuje srovnání s obdobnými aplikacemi a dále je popisovaná aplikace rozebrána analyticky, návrhově a v neposlední řadě popisuje implementační proces. Součástí práce je i testování. A to jak black box testy, tak white box testy.

2D hra Liero v JavaFX

Autor
Jan Potočiar
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Josef Pavlíček, Ph.D.
Anotace
Cílem práce je navrhnout a implemetovat vlastní verzi kdysi populární hry Liero, která je hratelná pod moderními operačními systémy. Aplikace je napsaná v jazyce Java a její platformě pro tvorbu desktopových aplikací JavaFX. V řešení je kladen důraz na dodržování zásad čistého kódu.

Aplikace pro doporučování na základě finančních akcí

Autor
Radek Puš
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
V bakalářské práci je řešen problém předpovídání budoucích výdajů klientovi, na základě jeho uplynulé finanční historie. Cílem práce je implementovat toto předpovídání zejména pomocí umělé inteligence a vytvořit webové rozhraní, které by zobrazovalo výsledky předpovědí. Celá aplikace je vytvořena pomocí třívrstvé architektury, kde frontend je tvořen frameworkem Angular, backend pomocí .NET Core frameworku a databáze je založená na Microsoft SQL. Umělá inteligence je implementována jako několik po sobě jdoucích vrstev neuronů, přičemž vrstvy jsou uspořádány tak, že množství neuronů se v každé další vrstvě postupně snižuje na jeden jediný, který dává informaci, jestli se bude transakce opakovat, či nikoli. Aby se posléze dalo vyhodnotit, zda se transakce opravdu opakovala, byly porovnávány velikosti transakcí po jednotlivých týdnech, a ty, částkou si nejvíce podobné, byly označeny za opakující se. Toto předpovídání bylo dále doplněno o předpovídání na základě průměrů a porovnávání velikosti jednotlivých částek, z uživatelem nahrané transakční historie.

Pokladní systém pro bazénový komplex

Autor
Tomáš Mužík
Rok
2016
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Petra Pavlíčková, Ph.D.
Anotace
Práca sa zameriava na problematiku pokladničného systému pre bazénový komplex. Obsahuje diskusiu o výhodách a nevýhodach existujúcich pokladničných systémov, diskusiu o efektívnom spôsobe užívateľského ovládania systému ako aj diskusiu o zabezpečení údajov pri malých projektoch. Ďalej sa v nej rozoberá problematika modifikácie užívateľského rozhrania pri použití dotykových monitorov. Práca obsahuje rozbor systému a jeho funkcií v jazyku UML. Cieľom práce je navrhnúť a implementovať pokladničný systém, ktorý bude prepojený s priradeným prístupovým systémom bazénového komplexu. Pokladničný systém je jednoducho a efektívne ovládateľný, prispôsobený na rýchle odbavovanie zákazníkov. Samotný program je napísaný v jazyku C# pre platformu .NET a používa databázu Microsoft SQL. Práca sa ďalej zaoberá testovaním funkcionality a užívateľského rozhrania a následnou úpravou systému na základe poznatkov z testovania. Záver rozoberá skúsenosti pri implementácií systému v praxi.

Podpora přijímacího řízení aplikací v Andriod OS

Autor
Jiří Malina
Rok
2012
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Tomáš Kadlec

Elektronická třídní kniha

Autor
Matěj Lang
Rok
2014
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Josef Vogel, CSc.

Počítačová hra - realtime strategie inspirovaná hrou Starcraft

Autor
Jakub Hrabálek
Rok
2022
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Cílem bakalářské práce je zejména implementace počítačové hry žárnu strategie v reálném čase. Jsou popsány základní mechaniky a principy hry. Práce se zabývá analýzou a návrhem hry a popisem řešení problémů a algoritmů, které bylo nezbytné během vývoje prozkoumat. Těmito tématy jsou detaily grafického prostředí, efekty, herní mapa a její generátor, herní objekty a jejich navigace a hledání cest v rámci prostředí mapy. Důležitým prvkem je také hra po síti a tedy problém synchronizace stavu hry a popis konkrétního řešení. Vedle síťové hry se práce také zabývá skriptovanou umělou inteligencí a možností více než dvou hráčů a kombinováním lidských hráčů společně s umělou inteligencí. Důležitým výstupem je rozsáhlý funkční projekt hry vytvořený v jazyce Python optimalizovaný pomocí nástroje Cython používající 2D grafickou knihovnou Pyglet společně s dalšími strukturami v OpenGL. Výsledná hra je dostupná ve formě spustitelných balíčků pro platformy Windows a Linux.

Doplněk do audio přehrávače pro automatickou správu playlistů

Autor
Andrej Kudinov
Rok
2013
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.

Hra "Laser Haste"

Autor
Michal Popek
Rok
2016
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Michal Šoch, Ph.D.
Anotace
Práce se zabývá vývojem hry pro operační systém Android. Součástí práce je analýza herního enginu Unity a používání mikrotransakcí v mobilních hrách. Cílem práce je navrhnout a implementovat hru s názvem Laser Haste, která mikrotransakce bude obsahovat. Dále také bude využívat služby Google Play Games, převážně žebříčky pro hodnocení hráčů a systém ocenění. V rámci práce je hra vydaná na Google Play a analyzována její úspěšnost.

Monitorování, sběr a vyhodnocování dat z řídících jednotek SDS Macro

Autor
Slavomír Dittrich
Rok
2013
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.

Bezdrátový softwarový systém pro soutěžní kvízovou hru a informační systém pro její herní komunitu

Autor
Vladimir Vorobyev
Rok
2016
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Filip Křikava, Ph.D.
Anotace
Hlavní autorská motivace je tvorba pohodlné a moderní platformy nutnou pro budování globální komunity kvizových her. Práce obsahuje výzkum komponent platformy, jejích integrace mezí sebou a s sociálními sítí a možné podnikové využití. A také byly provedeny implementace a uživatelské testování funkčního prototypu jedné z komponent.

Android klient pro rozvrh hodin na ČVUT v Praze

Autor
Petr Budík
Rok
2019
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Jiří Mlejnek
Anotace
Účelem této práce je vytvoření mobilní aplikace pro zařízení s OS Android, která slouží pro práci s rozvrhy hodin na ČVUT v Praze. Vytvořená aplikace je určena pro studenty a zaměstnance na ČVUT v Praze. Práce se zabývá analýzou existujících aplikací pro práci s rozvrhy, na základě této analýzy jsou vytvořeny konkrétní požadavky na vytvářenou aplikaci. Dále je v práci navrženo uživatelské rozhraní a vytvářená aplikace je implementována, testována a vydána na Google Play. Vytvořená aplikace umožňuje automaticky získat a zobrazit rozvrhy z ČVUT v Praze, a také umožňuje uživatelům navzájem sdílet své osobní rozvrhy.

Signals - Android aplikace pro sběr dat o bezdrátových sítích

Autor
Adam Novák
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Radek Richtr, Ph.D.
Anotace
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci Android aplikace a její serverové části pro službu na sběr informací o Wi-Fi a mobilních sítích. Pro tvorbu Android aplikace byl využit programovací jazyk Kotlin a navržena dvě různá uživatelská rozhraní, na kterých bylo následně provedeno testování a jejich srovnání. Serverová část je vytvořena pro běh na procesorové architektuře ARM pomocí ASP.NET Core s využitím ACID NoSQL systému řízení báze dat RavenDB. Výsledkem práce je Android aplikace dostupná na Google Play a její serverová část běžící na Raspberry Pi 3.

Tahová strategie pro Android

Autor
Dorian Řehák
Rok
2019
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci 2D herního enginu a na něm založené hry žánru tahové strategie pro OS Android implementovaných v programovacím jazyce Java. Hra obsahuje umělou inteligenci v režimu hry jednoho hráče a podporu režimu více hráčů po síti. Herní úrovně jsou automaticky generovány.

Analýza a návrh IS pro malou společnost zabývající se kovovýrobou

Autor
Martin Pohorský
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Pavel Náplava, Ph.D.
Anotace
Cílém této práce je analyzovat obchodní procesy ve společnost SPORT-PRO, analyzovat a navrhnout informační systém, který by společnosti pomohl při jejím rozvoji a zautomatizoval některé procesy. Práceobsahujedvěčásti-analýzuanávrh.Prvníčástobsahujepopisspolečnosti a jejích obchodních procesů pomocí DEMO notace. Analýza obsahuje také srovnání implementace celého informačního systému od základu a reimplementace již existujícího informačního systému. Ve druhé části se nachází návrh informačního systému, který obsahuje všechny klíčové požadavky. Návrh také obsahuje popis problémových domén, model GUI a relační datový model. Na konci práce se nachází ekonomické zhodnocení nákladů a přinosů informačního systému pro společnost.

Modifikace hry Tamagotchi pro Android.

Autor
Adéla Lohonková
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Anotace
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat celý proces vývoje aplikace inspirované elektronickou hračkou Tamagoči. Hra je určena pro operační systém Android a je napsána v programovacím jazyku Kotlin. Oproti původní verzi, ze které vychází, je obohacena o prvek rozšířené reality, kdy si uživatel může své zvířátko vyfotografovat v reálném prostředí. Také jsou přidány tři minihry, které se zpřístupňují postupně s vývojem tvora. Při implementaci tvoří kostru celé aplikace návrhový vzor MVP. Hru si lze usnadnit nákupy v aplikaci, které jsou realizované pomocí platformy Google Play. Zde byla hra také testována a posléze vydána. V závěru práce jsou představeny možnosti budoucího rozvoje aplikace.

StudyPad - aplikace pro Android

Autor
Roman Levinzon
Rok
2019
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Josef Gattermayer, Ph.D.
Anotace
StudyPad je kombinace služby pro pořizovani poznámek a sociálni sitě s cilem pomoci studentům zapamatovat si různé informace. Cilem práce je vyvinout aplikaci pro OS Android, která bude sloužit jako klient. Tento text uvádí přehled stávajicich řešeni, obsahuje analýzu domény a požadavků, popis a výběr archi- tektury aplikace, jeji implementaci a testování.

Hra pro Android inspirovaná hrou Pong

Autor
Jiří Mertin
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Martin Půlpitel
Anotace
Bakalářská práce seznamuje se hrou Pong a provádí procesem vývoje modifikace této hry pro OS Android. Seznamuje s vizí autora, provádí analýzou, počátečními návrhy a zejména implementací této hry následovanou uživatelskými testy. Nakonec popisuje nápady pro další vývoj a hodnotí výsledné řešení.

Aplikace pro projekt Open-Data

Autor
Kyrylo Bulat
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
RNDr. Jakub Klímek, Ph.D.
Anotace
Ve své práci se zaměřuji na analýzu stávajících řešení pro přístup k informacím o veřejných zakázkách v České republice, vytvoření portálu pro práci s daty, který by podporoval rozvoj projektu Otevřená data v České republice. Cílem práce je návrh, implementace a testovaní nového webového portálu, který by poskytoval přístup k novým otevřeným datům, které nebyly předtím volně dostupné. Pro vytvoření webového portálu byla vyvinuta webová aplikace v programovacím jazyce Java verze 8 s použitím frameworku Spring a Thymeleaf. Vytvořené řešení poskytuje možnost používat aplikaci běžnému uživateli a splňuje požadavky uvedené v zadaní bakalářské práci.

Android Aplikace sloužící ke sledování aktivit

Autor
Dušan Janiš
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci pro systém Android sloužící ke sledování aktivit uživatelů. Tato mobilní aplikace komunikuje s již existující backend aplikací a poskytuje uživateli rozhraní, které mu umožňuje ukládat a následně sledovat své aktivity. Součástí práce je i nahrání aplikace do služby Google Play a vypracování testů pro aplikaci. K samotné komunikaci s backend aplikací je použito rozhraní REST. Pro ověřování identity uživatelů za účelem ukládání dat na backend, je implementováno přihlašování pomocí služby Google Firebase. Google Firebase je také využíván pro přijímání notifikací. Výsledné řešení splňuje funkcionalitu vymezenou v zadání práce. Aplikace poskytuje přihlašování pomocí všech hlavních přihlašovacích služeb (Google, Facebook), aplikace umožňuje uživateli sledovat své aktivity a aplikace je i schopna přijímat notifikace zasílané backendem. K aplikaci jsou vypracovány testy. Tato funkcionalita byla následně dále rozšiřována nad rámec vymezený zadáním.

Platformová 2D hra pro OS Android v Unity3D

Autor
Michal Šveigr
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Mgr. Petr Klán, CSc.
Anotace
Tato práce seznamuje čtenáře s herním enginem Unity3D a popisuje vývoj 2D platformové hry pomocí tohoto enginu. V rámci přípravy na vývoj této hry byl vypracován herní návrhový dokument (game design document), který popisuje herní mechaniky a vlastnosti hry. Práce obsahuje popis podobných řešení a jejich srovnání s vizí autora, popisuje zvolený engine, analýzu a především implementaci a následné uživatelské testování . Vývoj a testování výsledné hry bylo úspěšné. Hra byla vydána ve fázi beta na obchod Google Play.

Aplikace pro výuku matematiky

Autor
Jaroslav Bažant
Rok
2020
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Tato práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro výuku matematiky, která je určena pro žáky prvních tříd základních škol. Rešeršní část se věnuje různým přístupům k výuce matematiky a analýze již existujících mobilních aplikací, které se výukou matematiky zabývají. Realizační část pak obsahuje popis metod softwarového inženýrství, které byly při vývoji použity, je zde představen materiál obsažený v aplikaci a vlastní vývoj aplikace. Výsledkem této práce je hotová mobilní aplikace. Ta má pomoci dětem z prvních tříd procvičit si přístupnou formou matematickou látku, která je pro ně určena.

Modifikace hry Sokoban pro OS Android

Autor
Karím Abu Nofal
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Karel Quast
Anotace
Tato práce se zabývá vývojem vlastní verze již vydané hry Sokoban. Text obsahuje seznámení se stávajícími verzemi této hry, pravidly a navrženými změnami. Hlavním cílem bylo navrhnout, implementovat a uživatelsky otestovat novou verzi hry Sokoban pro OS Android. Vývoj probíhal v Unity 3D enginu. Byla vydána beta verze této hry mezi uživatele, kteří poskytovali zpětnou vazbu. Na základě uživatelského testování byly navrženy změny.

Aplikace pro hodnocení a recenzování produktu internetového obchodu

Autor
Jakub Trčka
Rok
2014
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Josef Vogel, CSc.

Aplikace pro podporu výuky angličtiny

Autor
Michal Přibyl
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
RNDr. Kateřina Trlifajová, Ph.D.
Anotace
Výsledkem této práce bude aplikace, která podpoří výuku anglického jazyka. Aplikace zjednoduší učení se cizího jazyka tím, že se uživatelé budou moci učit jeho různé oblasti, jako je slovní zásoba, výslovnost a poslech na jednom místě. V práci je nejprve popsána analýza, kde se analyzovaly konkurenční aplikace. Poté se z cílů a analýzy konkurenčních aplikací vytvořily funkční a nefunkční požadavky. Další část práce je složena z návrhu, kde jsou popsány hlavní komponenty aplikace, její architektura a uživatelské rozhraní. Dále pak jsou v návrhu popsány případy užití, které jsou vytvořeny z funkčních požadavků. V dalších částech je pak popsaná impementace a testování aplikace.

Aplikace pro vzdálené sledování polohy mobilního zařízení

Autor
Ondřej John
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Štěpán Starosta, Ph.D.
Anotace
Tato bakalářská práce popisuje vznik Android aplikace pro vzdálené sledování polohy mobilního zařízení. Zabývám se nejprve operačním systémem Android a způsoby získávání informací o poloze mobilních zařízení, poté analyzuji podobná, již existující řešení. Hlavní náplní práce je popis celého procesu vzniku této aplikace, od analýzy přes návrh a samotnou implementaci až po testování a zveřejnění výsledné aplikace ke stažení. Výstupem je snadno použitelná aplikace sloužící k nalezení ztraceného telefonu i bez připojení k Internetu, mobilní zařízení se ale díky ní může proměnit třeba i v jednoduchý GPS alarm do auta. Aplikace je dostupná ke stažení v obchodě Google Play a její zdrojový kód je zveřejněn na GitHubu.

Soukromé vzdálené úložiště se sdílením souborů

Autor
Jan Zípek
Rok
2016
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Tomáš Vitvar, Ph.D.
Anotace
Bakalářská práce popisuje vývoj služby vzdáleného úložiště. Cílem bylo vytvořit bezpečnou službu vzdáleného úložiště s jednoduchou serverovou částí a klientem s podporou OS GNU/Linux a Microsoft Windows. Služba byla analyzována, následně byly jednotlivé komponenty navrženy a implementovány. Cíl byl splněn a služba byla publikována na platformě Github.

Android aplikace na hledání přátel na oběd

Autor
Michal Húževka
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Lukáš Bařinka
Anotace
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací mobilní aplikace pro OS Android. Aplikace slouží ke vzájemnému hledání přátel, se kterými umožňuje naplánovat společný oběd. Umožňuje vytvářet událost oběda a zasílat pozvánky. Data jsou ukládána do databáze přes webový server s rozhraním REST. Práce dopodrobna objasňuje implementační postupy použité při programování aplikace a popisuje vývoj pro platformu Android. Text je doplněn snímky obrazovek aplikace. Dokument zahrnuje analýzu a návrh pomocí metod softwarového inženýrství, včetně analýzy funkčních a nefunkčních požadavků, návrhu wireframe a modelování případů užití. Analyzuje také již existující aplikace s podobným účelem.

Aplikace pro čtení e-knih

Autor
Ivan Oliynyk
Rok
2014
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
prof. Dr. Ing. Petr Kroha, CSc.
Anotace
Cílem této práce je vytvořit mobilní aplikaci pro čtení knih v elektronické podobě pro zařízení postavené na operačním systému Android. Před návrhem se provede detailní analýza již existujících aplikaci pro čtení elektronických knih. Návrhová část je založena na výsledcích analýzy a skládá se z vymezení požadavků, návrhu uživatelského rozhraní, vytváření databázového modelu a výběru vhodné API úrovně. Poté nasleduje realizace s popisem použitých technologii a nástrojů pro rozvoj funkčního prototypu aplikace.

Android aplikace pro sdílení polohy s přáteli

Autor
Jan Frait
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Josef Vogel, CSc.
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vývojem mobilní aplikace pro operační systém Android. Aplikace slouží ke sdílení polohy a k hledání ideální trasy mezi uživateli. Práce dále řeší použité technologie, problematiku zpracování a uchování osobních údajů podle nařízení GDPR a autorovu vizi pro případná budoucí vylepšení.

Flexibilní pokladní systém pro služby

Autor
Tomáš Mužík
Rok
2019
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Josef Vogel, CSc.
Anotace
Práca sa zameriava na rozbor a rozšírenie pokladničného systému pre bazénový komplex a rozoberá možnosti použiteľnosti pre ďalšie služby využívajúce prístupový systém. Obsahuje diskusiu o výhodách a nevýhodách rozdelenia systému na trojvrstvovú architektúru, ako aj diskusiu o využiteľnosti návrhových vzorov, či použitie CRUD operácií. Analyzuje potreby konfigurovateľnosti funkcií a obmedzenie konštánt v kóde. Cieľom práce je navrhnúť a implementovať pokladničný systém, ktorý bude prepojený s priradeným prístupovým systémom a nastaviteľnou funkcionalitou pre potreby rôznych typov služieb. Pokladničný systém je jednoduchý a efektívny na ovládanie pri plnení požiadaviek. Program je napísaný v jazyku C\# na platforme .NET a používa Microsoft SQL databázu. Program ďalej obsahuje balíček regresných testov pre kontrolu hlavnej funkcionality potrebnej pre ďalší vývoj. Záver rozoberá skúsenosti pri nasadení systému v praxi a následné rozširovanie podľa požiadaviek zákazníkov.

Aplikace pro vyhodnocení stylu jízdy řidiče

Autor
Tomáš Šabata
Rok
2014
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.

Hra inspirovaná handheld zařízením Skannerz

Autor
Adam Jirovský
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. David Bernhauer
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro operační systém Android, inspirovanou handheld zařízením Skannerz. V první části práce je čtenář seznámen se zařízením Skannerz, včetně schématu zařízení a principu hry obsažené v tomto zařízení. V další části se práce zabývá návrhem mobilní aplikace vycházející z tohoto zařízení a dále popisuje proces vývoje této aplikace, včetně implementace a testování. V příloze práce lze nalézt implementovanou aplikaci ve formátu apk a její zdrojové kódy.

RPG hra s prvky rozšířené reality - klientská část

Autor
Tomáš Zahálka
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Nikola Rytířová
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vytvořením prototypu mobilní hry na hrdiny s prvky rozšířené reality. Hra se skládá ze dvou částí, klientské a serverové. Tato práce se zabývá klientskou částí. Mezi prvky rozšířené reality se řadí vykreslování herní mapy s generovanými herními objekty na ní zobrazovanými, se kterými lze interagovat. Přináší inovativní řešení pro zobrazování mapy herního světa, která je dlaždicová a používá skutečná vektorová data. Práce popisuje a implementuje některé běžné prvky her na hrdiny, jako je sbírání předmětů z herních objektů. Pro vývoj je použit Unity engine a operační systém Android je cílovou platformou. Prototyp představuje dobrý základ pro vývoj plnohodnotné hry.

Aplikace pro zaměstnance ČSOB

Autor
Viktor Müller
Rok
2019
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Anotace
V této bakalářské práci je popsána softwarová analýza, návrh a implementace mobilní aplikace pro operační systém Android v jazyce Kotlin. Práce se dále zabývá popisem použitých technologií pro vývoj a testování Android aplikace. Výsledkem práce je mobilní aplikace pro zaměstnance Československé obchodní banky, a.s., pomocí které lze pohodlně vyhledávat interní informace napříč bankovními systémy. Aplikace je připravena pro integrační testování se skutečnými bankovními servery.

Přenesení hry Heroes of Might and Magic III na platformy J2ME a Android

Autor
Michal Bečka
Rok
2013
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Michal Havryluk

Systém pro testování studentů

Autor
Nikita Orekhov
Rok
2014
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
RNDr. Helena Wallenfelsová
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem systému na testování žáků. Je zaměřena hlavně na studenty středních škol a se bude nasazovat v Rusku. Systém se distribuuje v podobě klient-serverové aplikace, přičemž klientská aplikace je stavěna v OS Android, serverová - v podobě Java aplikace. Cílem mé práce je vytvořit stabilní a jednoduchý systém, který v uživatelsky přívětivém rozhraní dokáže efektivně provádět a vyhodnocovat testy, a následně uchovávat výsledky v nějakém úložišti. Výsledkem jsou funkční aplikace které pak budou důkladně testovány na schopnost nahradit papírové testy.

Monitorování serverů s možností spouštění opravných skriptů z klientské Android aplikace

Autor
Petr Marek
Rok
2015
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.

Sklad zámečnické firmy, optimalizace dělení materiálů

Autor
Tomáš Kuzin
Rok
2013
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Ondřej Guth, Ph.D.

Výukové tahové RPG

Autor
Tomáš Havlík
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního prototypu tahové hry na hrdiny s výukovými prvky. Popisuje použité konvenční herní a výukové postupy a snaží se vytvořit unikátní kombinaci mezi tahovým bojovým systémem a dynamickým výukovým systémem, který zkouší uživatele ze čtení japonských znaků. Znaky se vybírají na základě chybovosti.

Android aplikace pro hledání přátel

Autor
Tomáš Lederer
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Pavel Štěpán
Anotace
Cílem této práce je vytvořit mobilní aplikaci, která umožňuje uživateli najít a kontaktovat nové lidi s podobnými zájmy pomocí analýzy jeho aktivit na sociálních sítích. Pro získání relevantních informací jsou využity sociální sítě jako je Facebook, Youtube nebo třeba Spotify, které umožňují vývojářům aplikací po souhlasu uživatele přístup k jeho profilu a aktivitě. Mobilní aplikace je vytvořena pro platformu Android, pro hladký chod využívá cloudových řešení různých společností.

RPG hra s prvky rozšířené reality - serverová část

Autor
Jakub Čech
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Michal Valenta, Ph.D.
Anotace
Má bakalářská práce se zabývá procesem vývoje funkčního prototypu hry na hrdiny pro mobilní zařízení. Hra je určena pro více hráčů a obsahuje prvky rozšířené reality. Celý projekt je rozdělen na dvě části. První částí je Klient, aplikace nacházející se přímo na zařízeních hráčů a umožnující jim ovládat hru. Druhou částí je Server, který vykoná herní logiku a zajišťuje uchovávání dat. Tato práce se zabývá vývojem pouze serverové časti. Práce zahrnuje návrh a vytvoření rozhraní umožnující klientům pracovat s funkcemi serveru, dále návrh struktury databázových dat a také testování. Mezi funkce Serveru patří podpora akcí spojených s herními objekty, jako například zabíjení monster či používání objektů, ověřování mikrostransakcí provedených v systému Android a vyhledávání herních lokací v blízkosti hráče. Vzniklý prototyp odpovídá stavu Alfa verze aplikace a je připraven plně podporovat klientskou část.

Asistovaná aktualizace informací o klientech firmy na základě služby ARES

Autor
Jakub Šedý
Rok
2017
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Michal Šoch, Ph.D.
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vytvořením aplikace pro získávání dat pomocí služeb ARES Ministerstva financí České republiky . Cíle dosahuje pomocí analýzy těchto služeb, výběrem technologií, návrhem databáze a výsledné aplikace společně s implementací a testováním. Dále se práce zabývá párovaním získaných dat, které zajišťuje webová, uživatelsky obsluhovaná část aplikace. Výsledná aplikace je již nasazena v testovacím režimu a úspěšně získává důležitá data pro firmu EOS KSI Česká republika, která umožňují snadněji identifikovat klienty.

2D herní engine pro žánr "tower defense"

Autor
Tomáš Chalupník
Rok
2016
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Cílem práce bylo zanalyzovat, navrhnout a popsat implementaci souboru Java knihoven umožňující vývoj "tower defense" her a ověření jeho funkčnosti pilotní aplikací. Jako přílohy byly implementovány knihovny obsahující aplikační rozhraní pro připojení libovolné GUI technologie pracující s Javou. Samotné knihovny jsou rozděleny do několika nezávislých modulů - pro generování map, řízení běhu aplikace, podporu sociálních sítí a plateb. Knihovny jsou řízeny několika konfiguračními soubory. Vytvořené knihovny umožňují hernímu vývojáři rychlou a snadnou implementaci nové "tower defense" hry. Celý systém je plně modifikovatelný a rozšiřitelný o další funkčnosti.

Organizátor času pro OS Android

Autor
František Hejl
Rok
2012
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Michal Havryluk

Software pro zámečnickou firmu

Autor
Milan Zelenka
Rok
2013
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Ondřej Guth, Ph.D.

Aplikace pro zpracování zdravotních a statistických údajů pro zdravotní pojišťovny

Autor
Jakub Labant
Rok
2013
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.

Pokladní a registrační systém pro bary

Autor
Stanislav Štěrba
Rok
2018
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Michal Šoch, Ph.D.
Anotace
Tato bakalářká práce se zabývá návrhem a tvorbou pokladního systému pro firmu CB Electric s.r.o. Vytvořený pokladní systém je navržen pro dotykové ovládání, hlídá počet položek na skladě a je schopen odesílat data Elektronické evidence tržeb.

Program pro vytváření trojrozměrných prototypů

Autor
Vojtěch Haur
Rok
2013
Typ
Bakalářská práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Ondřej Guth, Ph.D.

Diplomové práce

BACnet klient pro mobilní platformu Android

Autor
Petr Kubišta
Rok
2016
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Michal Šoch, Ph.D.
Anotace
BACdroid je mobilní aplikace a přidružený konfigurační systém, sloužící k snadnému ovládání zařízení implementující protokol BACnet. Lze ji využít v domácnostech i inteligentních budovách, jejichž technologie jsou ovládány řídícími systémy podporujícími komunikační protokol BACnet.

Nástroje pro multiplatformní programování mobilních aplikací

Autor
Jiří Malina
Rok
2015
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Anotace
Cílem této práce je usnadnit volbu nástroje pro multiplatformní vývoj mobilních aplikací pro operační systémy Android, iOS a Windows Phone. V první části práce se nachází porovnání těchto nástrojů a doporučení, pro jaké typy aplikací jsou jednotlivé nástroje užitečné. Druhá část obsahuje podrobnější porovnání nástrojů Appcelerator, Apache Cordova a Xamarin. Třetí část práce se zabývá vývojem demonstrační aplikace na vykazování práce v nástroji Xamarin.

Rozšiřitelná arkádová hra pro platformu Android

Autor
Pavol Virdzek
Rok
2013
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.

Vizualizace sítě klientů

Autor
Tomáš Muchka
Rok
2013
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.

Nástroj pro konverzi a nasazení e-learningových materiálů

Autor
Petr Pejša
Rok
2018
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
Ing. Lukáš Bařinka
Anotace
Tato práce se zabývá přesunem dat studijních materiálů ze serveru e-learning.cvut.cz do Moodlu. Hlavním cílem bylo data z e-learningu transformovat do struktury odpovídající struktuře Moodle a jednotlivé studijní materiály přetransformovat do syntaxe, kterou podporuje Moodle. Velký důraz byl kladen na transformaci dat a to tak, že bylo požadováno, aby byly zajištěny editační možnosti. V příloze lze nalézt dokumentaci a zdrojové kódy.

Implementace hry Inpemo

Autor
Michal Šveigr
Rok
2021
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci online hry pro více hráčů Inpemo. Hra je určena pro operační systém Microsoft Windows 10 a vychází z existujícího herního návrhového dokumentu. První část práce uvede čtenáře do problematiky vývoje online her, porovná již existující podobné hry a představí jeden z nejznámějších volně dostupných nástrojů Unreal Engine 4 sloužící k vývoji takových her. Druhá část práce představuje návrh samotné hry a implementaci prototypu včetně integrace podpůrných služeb. Poslední část práce popisuje testování výsledného prototypu.

Multiplayer hra pro mobilní zařízení využívající cloudová řešení

Autor
Michal Popek
Rok
2019
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Práce se zabývá vývojem hry pro více hráčů pro operační systém Android, která využívá cloudová řešení. Součástí je analýza cloudových poskytovatelů a vybrání vhodného pro tento typ hry. Cílem práce je navrhnout, implementovat a otestovat takovou hru a připravit ji pro vydání.

Služba pro analýzu telefonních hovorů

Autor
Jan Zípek
Rok
2019
Typ
Diplomová práce
Vedoucí
Ing. Miroslav Balík, Ph.D.
Oponenti
doc. Ing. Ivan Šimeček, Ph.D.
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací služby pro automatický přepis telefonních nahrávek na základě integrace s telefonní ústřednou. Služba umožňuje mezi přepisy vyhledávat na základě metadat i textových dotazů a automatizovaně označuje nahrávky na základě obsahu jejich přepisu. V práci je probrána analýza existujících řešení, návrh architektury služby, návrh uživatelského rozhraní a jejich realizace.